„A keleti szőnyeg nem luxus, hanem értékőrző kényelem!”
-nyilatkozta Jamal Abdul Naser, a KABIRI® SZŐNYEGÁRUHÁZ tulajdonosa.
Villáminterjú a cégvezetővel az év vége alkalmából.
-Tavalyihoz hasonlóan az idén is újév közeledtével kérdezem JAMAL urat: milyen tapasztalatokat, netán korrekciókat üzen az idei esztendő az Áruház működésével kapcsolatban?
–Az Áruház forgalma a hazai gazdaság erősödéséhez hasonlóan, nagyjából 5-9 %-kal haladta meg a 2018-as évet.
–Melyek voltak azok a szőnyegtípusok,amelyek a „slágert”képviselték?
-Továbbra is igen kedveltek vásárlóink körében az u.n. klasszikus mintájú kézi szövésű szőnyegfajták; de a modern szortiment is igen népszerű.
–A vásárlások volumene éves átlagban hogyan tükrözi a „szezonális” időszakaszokat? Mikor ugrik meg a kereslet?
-Nagyjából szeptembertől júniusig egyenletes a forgalom; a nagy ünnepek mint Karácsony, Újév, Húsvét megemelik a vevők számát. A július-augusztus gyengébb érdeklődést mutat :érthető: pihennek, nyaralnak a polgárok.
–Az Áruház „topográfiailag”szenzációs”helyen van: a Széll Kálmán-tér közelében, 3, az I. II. XII. kerület találkozásánál, a könnyen elérhetőség kényelmi szempont volt és-lesz egy vásárlásnál; mit lehetne még javítani?
-Az Áruház elérhetősége előnyös,ám egy fontos szegmens hiányzik: a parkoló-rakodó-tér-helyiség; azelőtt volt ilyen területünk, de a BKV buszmegállója elvette, és nem kaptunk helyette semmit; mi éppolyan szolgáltató egység vagyunk, mint más cég, pld. a CBA, és a lakosság kényelmét szolgálná a rakodóhely-parkolóhely; ez ügyben jó lenne jelzéseket adni (az új) Főpolgármesteri Hivatalnak is a megoldás érdekében. Természetesen közösen vállaljuk a költségek reánk eső részét.
-Melyek voltak azok a reklámeszközök-médiák (neonreklám, hirdetések, DM-levelek, internet, online-kirakat, bemutatók, stb) amelyek a legsikeresebben érték el a fogyasztót, a budapesti és vidéki vevő(ke)t?
–A szokásos termékismertetők – figyelemmel az eszméletlen mennyiségű reklám – dömpingre, a szokásos eredményt hozzák; viszont az akcióinkat felvillantó, mozgó neonreklámunk – úgy tűnik – sok vevőt becsábít üzletünkbe. Remélem a XII. kerületi önkormányzat – a többi budapesti kerület gyakorlatához és szabályzatához hasonlóan- továbbra is hagyja villogni / ebben a szokásos méretben / fényreklámunkat!…
-A KABIRI®Szőnyegház szolgáltatásai példamutatóak. /díjmentes helyszíni próba, -és házhozszállítás, tisztítás, javítás, restaurálás, csere,értékbecslés, lakber. tanácsadás, bérbeadás/; szándékozik-e a menedzsment további bővítést a portfólióhoz becsatolni?
-Egyelőre ezeket szeretnénk csiszolni,tökéletesíteni;ehhez viszont szükségünk lenne további (raktár)helyiségekre, kiszolgáló térre; ehhez azonban a fővárosi polgárság érdekében is önkormányzati (kedvező hitel) támogatásra is igényt tartanánk; remélem az illetékesek meghallják elképzelésünket, stratégiai tervünket……
–Szerepel-e közeljövőben elképzeléseiben a vidéki disztribució-előnyére alföldi-dunántúli városokban KABIRI LERAKATOT-ÜZLETET-ELOSZTÓT létesíteni?
– Voltak kísérletek. Nyitottak vagyunk e téren is. Megbízható, komoly vállalkozással szívesen együttműködünk; adunk elegendő raktári készletet, biztosítjuk az utánpótlást, stb. várjuk a jelentkezőket.
–Végül kedves igazgató úr, mit kíván a kedves budapesti vevőknek 2020-ra?
-Nemcsak a budapesti, hanem a vidéki, sőt szomszédos országokból hozzánk betérő vásárlónak is a magam és kollégáim nevében is szívből kívánok kellemes karácsonyi ünnepeket; bízom abban, hogy a cégünket képviselő szőnyegek a vásárlók otthonában szépséget, melegséget, bizalmat üzennek, kényelmesebbé tették (teszik) mindennapjaikat…
Ilyen gondolatokkal kívánok sok sikert, jó egészséget és;